Tillägnad en kvinna som gick ur tiden alldeles för tidigt i livet

Den annorlunda lyckan
Du fattas vid vårt bord.
Vi tänder ett särskilt ljus.
Folk frågar ibland om jag kommit över dig än.
Jag undrar vad dom menar.
Du startade ett kugghjul i mig.
En kedjereaktion utan slut.
Framåt och bakåt.
Jag har vävt in dig i mig.
Likt ett garn som skiftar färg i en bildväv.
En magisk tråd som påminner mig om perspektiven.
och ger mig nya motiv med rötter i min själ.
Nej, jag har inte kommit över dig.
Varför skulle jag det?
Jag lever för det du gav.
Och jag är lycklig över att du nådde in i mig och förändrade mig tår för tår.
Det tror jag är din gåva till världen.



Gråt inga tårar
Gråt inga tårar
det är min tid att lämna dig
lova att aldrig glömma
minns att du har älskat mej

lova att aldrig vara ledsen
eller känna sorg i ditt hjärta
jag vet att du älskade mej
förlåt älskade vän
för att jag bringar dig smärta

Minns mej med glädje
& skratt inom dig
kom ihåg det som var
du glömmer mej aldrig
fast livet går vidare
älskade vän,minns du mej
så lever jag ändå alltid kvar

Du glömmer mej aldrig
fast livet går vidare
Älskade vän
det kommer en dag
då vi ses igen



Du dog så ung...

Så du fick som du ville,
Du dog så ung,
Inga rynkor av ålderdom,
Tog du med dig ned i graven,
Med dunvita vingar svävar du,
Över de himmelska haven,
Med ett leende du aldrig haft,
Du följer vindarna,
Rider på dess märkliga kraft.
Jag hoppas du bär ett minne,
Av mig,

Vart vingarna än må föra dig,
I Evighetens rike,
Där tiden står stilla,
Du tycker att dö inte alls,
Var illa,
Och jag försöker glädjas vid tanken,
Att du har det bättre där du är,
Och minnet av dig,
Med hjärta för evigt i djupet bär.
Så du fick som du ville,

Du dog så ung,
Inga rynkor av ålderdom,
Tog du med dig ned i graven,
Med snövita vingar flyger du,
Över de himmelska haven,
Och för första gången kan jag se,
Att du ler,
Sorg behöver du inte höra talas
Om mer.

 


Kommentarer
Postat av: Lina

KRAM!!!

2010-01-14 @ 08:58:03
URL: http://pupplina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0