Saknar dig som fan

Den 11/1 -2010 gick en närstående vän till mig ur tiden,
jag har känt henne sen jag var 16år, och hon har hjälpt mig
mycket i livet, jag har alltid haft henne som stöttepelare och har
alltid kunnat luta mig mot henne oavsett vad jag har haft för
problem, utan henne och hennes familj så hade jag inte stått
på den plats som jag står idag. jag har som sagt väldigt
mycket att tacka den kvinnan för.

Nu finns hon inte längre, och det känns tomt och mörkt
utan henne.
flera gånger har jag kommit på mig själv när
jag tänkt tanken att jag ska ringa till henne och
berätta vad som hänt....det går ju som inte när det är
hon som är borta.

när hon levde så kunde jag alltid ringa till henne och
prata om allt, men vem ska jag ringa nu?
visst har jag vänner som jag kan prata med mycket om,
men inte om allt.

tänker mycket på hennes familj oxå och smärtan de tvingas utstå,
jag tycker att smärtan jag har är grymt stark och kan inte
ens sätta mig in i hur ohygglig deras smärta är.

Hon var en mycket omtyckt kvinna som alltid var
rak och ärlig och stog för sin sak,
med ett stort hjärta för människor som hade problem i samhället
och hon var stor djurvän och älskade barn.

mina barn älskade henne och dom saknar henne enormt mycket,
har haft många och långa samtal med barnen om vad som hänt
och vad som kommer hända, det är svårt att förklara vad som hänt
att försöka svara på alla frågor när man egentligen inte förstår själv.
men samtidigt har det varit befriande och förlösande att prata av sig
med de närmaste jag har, mina barn.



                                                                       Marita "Mia" Hallgren                                    
                                            
                                            Född 28/9-1961                                            Död 11/1-2010           

                                                                Ååh min vän det är ensamt utan dig
                                                                nu när du är borta saknar jag dig
                                                                finns så mycket jag vill säga dig
                                                                men jag fick aldrig chansen, 
                                                                du rycktes bort ifrån mig.

                                                                Utan dig kommer dagar bli år
                                                                utan dig fortsätter livet
                                                                utan dig ska vi vidare 
                                                                utan dig är det tomt i mitt bröst
                                                                och jag saknar dig!

                                                                Du är borta, jag kan ej förstå
                                                                du är så levande, levande för mig
                                                                ååh min vän, jag saknar dig
                                                                ååh min vän jag älskar dig.

                                                                Utan dig kommer dagar bli år
                                                                utan dig fortsätter livet
                                                                utan dig ska mina barn växa upp
                                                                utan dig är det tomt i mitt bröst
                                                                och jag saknar dig
                                                                     
                                                                

                                        


Kommentarer
Postat av: Anita Månsson

Stora kramar till dig vännen

Postat av: inger

så fint skrivet...hon va den som alltid lyssnade på dig å hjälpte dig igenom så mycke...hon va en underbar kvinna å vän som alltid fanns där.

hon va å är älskad av så många!!

vi har så många fina minnen...du minns "kärringdricka"

jag finns här alltid för dig jocke...kom ihåg det!

2010-01-18 @ 07:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0