Dagen då min sommar gick åt helvete!!!

i tisdags morse ringde telefonen från skyddat nummer,
det var kronofogden som ville komma och göra en utmätning i hemmet,

tänkte i min enfald att det är lugnt för jag har ju ändå inget av värde
så de dök upp i hemmet ca kl 13.
vi gick igenom lite papper och de kollade lite runt lite i lägenheten.
de fann så klart inget av värde, men....
de ville även kolla mina fordon,
visst det är också lugnt tänkte jag både bilen och hojen e ju lika gamla som jesus


de började kika på min kawasaki gpz600r
sen hummade de en stund, de tog bilder, jag förklarade att mcn ej är i körbart skick
startmotorn är trasig, ventilerna är feljusterade och drivpaket och däck bör bytas
de hummade en stund till....

sen ville de se på volvon men efter mycket hummande och korttagande även där
så bestämde de sig för att den inte var värd att ta.... MEN!!!..... motorcykeln
ville dom ha och sätta ut på auktion....för 5000kr.... jag har aldrig fått en så hård smäll
någonsin tror jag... 5000 spänn!!!!???
jag kämpade ganska hårt för att dra ihop de 8000:- som hojen kostade då jag köpte den
för ca ett år sen av en kompis.

tycker det är rätt sjukt att de kan göra en sån sak sak för så lite pengar,
det borde ju inte vara värt de småpengarna eftersom det kommer inte
göra mycket alls på min skuld.

Till saken hör att jag redan betalar till kronofogden varje månade och har gjort så i
drygt ett år, då känns det rätt löjligt att de ska sälja mitt enda riktiga nöje och
sabba mitt psyke för pengar de ändå fått in på 2 månader

så nu står hojen i mitt förråd med en lite fin lapp som det står utmätt gods på!!



Ett minne blott :(  kommer snart ligga ute på kronofogdemyndighetens
hemsida på auktioner!!
jag hann ju iaf övningsköra ca 4 långkörningar med den!





                                          



Kommentarer
Postat av: Becca

Jävla dålig stil av dom ! Om du redan betalar dom varje månad , kan dom inte ta saker ifrån ditt hem ! Tycker du ska ringa dit och prata med dom, om du betalar typ 1000kr i månaden till dom sägr vi, då kan du bara höja det typ till 14-1500kr .. För så gjorde jag när jag bode i helsingborg, för mamma min sa att om du redan betalar dom en summa i månadn kan dom inte bara komma hem och börja plocka saker från dig.. Det kan dom göra OM du inte hade betalat dom !! Så jag tycker du ska ta tag i det ... Om du redan betalar dina skulder varje månad på ett visst belop, då kan dom bara inte ta massa saker från ditt hem.. Det kan dom göra den dagen du bestämmer att du skiter i dom o inte betalar alls !!! Kram

2009-05-28 @ 14:18:27
URL: http://lillrumpan.webblogg.se/
Postat av: malin - lost in Uppsala

fy fan vilka gamar.. de är värre än sheriffen i robin hood :(

2009-05-28 @ 19:15:53
URL: http://znuzen.blogg.se/
Postat av: kloker

Om du hade varit lite smart så hade du skrivit mc:n på nåt av barnen, då hade inte kronofogden kunnat ta mc:n.... nåt att tänka på nästa gång du skaffar något av värde....

2009-05-30 @ 12:08:39
Postat av: Petra

Nä fy faaan!

5000 e inte mkt för dom, men har en känsla att den hojen betyder jäääävligt mkt för dig!

Dåligt.

2009-07-08 @ 12:34:12
URL: http://luppabloop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0