hm

jag och barnen åkte till lit i igår, vädret var suveränt
tröjan åkte rätt snabbt av på överkroppen,
sen satt jag i solen ca 5 tim, glömde helt bort att smörja in mig
åkte iväg på jobbet och då kom smärtan över hela
kroppen, jag hade bränt mig överallt, så nu ser jag ut  som
en röd signalkräfta=)

jag brukar inte kommentera de kommentarer jag får i bloggen,
men nu ska jag göra ett undantag...

                                    kloker om Dagen då min sommar gick åt helvete!!!

Om du hade varit lite smart så hade du skrivit mc:n på nåt av barnen,
då hade inte kronofogden kunnat ta mc:n....
nåt att tänka på nästa gång du skaffar något av värde....


ja du kloker, det kanske är sant, men jag skulle aldrig någonsin
sätta nånting på min barn och riskera att de får skulder om det sker en miss
någonstans, skulle kanske inte vara så kul för barnen att sitta hos fogden innan de
är 18 direkt, tydligen verkar du själv sitta hos fogden och har gjort det exemplet
som du skriver om själv, så det är bara att hoppas att du sköter betalningarna
på det ditt/dina barn står på så de slipper hamna hos fogden,
det värsta jag vet är när folk sätter sina barn i skuld.



        

Kommentarer
Postat av: Angel

Rätt av dig Jocke, och för den delen kan man inte skriva fordon på sina barn. Det e allt för många som har gjort så. Kronofogden genomskådar detta och förstår att ett barn på 5 och 6 år inte kan äga ett motorfordon.

2009-05-31 @ 14:01:35
Postat av: ......!!!

det e bara idioter som sätter grejer på barnen för att dom ska kunna komma undan med det!

J har gjort helt rätt å du tänker helt rätt...du e den perfekta pappan som tänker på barnens framtid å inte utsätter dom för en massa skit som vissa andra gör!!

Bra J!! du ska va stolt!!!!

kramizen

2009-05-31 @ 17:27:21
Postat av: malin - lost in Uppsala

håller med dej jcoke! :)

2009-05-31 @ 18:27:03
URL: http://znuzen.blogg.se/
Postat av: kloker

till att börja med så har jag inget med fogden att göra, och sen om jag skulle ha skuld hos fogden så skulle jag aldrig kunna skaffa en sån dyr leksak för 8000 kr, för om man kan skrapa ihop den summan skulle man ju hellre betala av sina skulder först innan man skaffar sig dyra leksaker... och för sen om man skriver bil, mc eller nån annan "leksak" på barnen så kostar det dom inget...om man nu kan sköta sin ekonomi som du inter verkar kunna... så man kan ju undra vem som är smart...

2009-06-01 @ 07:52:56
Postat av: inging

ända som e klok e ju jocke...han e nog ända som tänker på barnen å deras framtid...så undra vem som är smart? å även om det inte nu skulle kosta dom nått så sätter man ALDRIG nått sånt på barnen...för gör man det så e man fan inge bra förälder!!!

jocke är den ända pappan som tänker på barnens framtid...va stolt jocke!!!=)

alla barn ska ha en sån underbar pappa som dig!!

kramiz

ps ska hälsa från gubben!

2009-06-01 @ 15:27:34
Postat av: Sofie

Jag håller med dig Jocke, och det är sant att barna kan hamna i skuld om man sätter nått på dem. För det kommer ju alltid in små avgifter man ska betala in. Så helt klart rätt gjort av dig.

Sen självklart att du måste få kunna skrapa ihop och unna dig en MC! Du betalar ju till fogden, men man ska ju inte lämna alla pengarna dit!

2009-06-01 @ 20:18:20
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0