Den nakna sanningen

Har tagit det här inlägget från en annan blogg, för jag tycker det är såå jäkla bra skrivet, jag menar vilken förälder känner inte igen sig i texten? =)
Stor eloge till författaren!


Den perfekta morgonen:
Jag får sova tills jag vaknar av mig själv
Sängen är superbekväm och mysig och bäddar sig av sig själv
Ungarna sover längre än mig så jag kan göra iordning frukost innan de vaknar
Barnen äter frukost i lugn och ro och geggar ingenting
Barnen klär på sig och river inte ut massa leksaker
Jag har gott om tid på mig och kan göra mig iordning i lugn och ro
Vi kommer iväg i tid och kan gå till dagis i lugn takt

Den nakna sanningen
Jag blir väckt kl fem på morgonen av att barn2 skriker och har skitit ner hela sängen
Kuddarna är knöliga, täcket har glidit ner i påslakanet så det är för tunt längst upp,
och lakanet är skrynkligt
Jag gör frukost samtidigt som barnen går bärsärkargång i lägenheten
Barnen är mer vild än tam vid frukostbordet och kletar smör överallt
Barn1 klär på sig ett plagg i kvarten och Barn2 ringlar sig som en orm när jag ska försöka
klä på honom
Barn2 river ut i princip varje pryl han kommer över
Samtidigt som jag försöker göra mig iordning  så går barnen
bärsärkar gång i lägenheten, bråkar och skriker lite och klär inte på sig, så i sista
sekunden får jag städa undan, klä på det sista och stressa på ytterkläder för att sedan
powerwalka till dagis

Kommentarer
Postat av: Angel

Ja den va exakt som en morgon kan se ut ja....asg*

2009-05-05 @ 14:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0