Kladdkaka

Idag har varit en dag med relativt mycket att göra,
började dagen med att hålla på att komma försent på ett möte,
men efter en massa strul på morgonen så kom vi exakt i tid till mötet.
sen var det dax att fixa lite tvätt och plocka undan i köket,
fick besök mitt på dan, sen tog jag ut hunden på en promenad och gick ner på dagis
för att hämta barnen, först gick vi till affären och handlade
frukt och 3 vaniljbullar, det jag missade var att de var frysta
sen gick vi på långpromenad med hunden, River var mindre nöjd
över att behöva pulsa i djupsnö, men Kevin tycker om promenader oavsett väder=)

när vi kom hem kokade jag te åt mig och barnen, det var då vi upptäckte
att vaniljbullarna var frysta,men barnen tyckte det var godast så
jag tog och värmde min i micron, och råkade ställa in tiden på 1,20 istället för 20sek
jag kan ju säga att det inte var allt för smarrigt, vaniljkrämen smakade gegga

sen kom vi på ide´n att vi skulle baka kladdkaka, tror min elvisp fick sig en chock,
har startat den 2 ggr redan i år =) den e från 70talet, men väldigt sällan använd
jag fick bra hjälp av grabbarna med att hälla i ingredienser och de turades om att vispa
när jag skulle hämta smöret i kylen så välte jag ett glas med saft *grr* typiskt
och när jag skulle hälla smeten i formen spillde jag smet på tröjan,
det såg ut som en krigszon i köket när kakan äntligen kom in i ugnen

till middag blev det ostsnichzel och makaroner med smögåsgurka till
och till efterrät blev det såklart kladdkaka
Kevin tyckte att vi bakat världens godaste kladdkaka=)
och River samtyckte
blev personligen rätt nöjd eftersom jag e ganska kass på att baka.

Nu ligger barnen tyst och lungt och tittar på bolibompa, själv ska jag snart kliva in i duschen
ska bara plocka ur köket för 3e gången idag *pust*

ikväll är det säsongsstart för grays anatomy, enda negativa med
det är att Lina inte är och ser på det med mig, hon och jag tittade ju jämt på
det ilag förut, lite svårare läge att göra så idag dock =)

nä nu väntar köket igen....



  


sa jag förresten att det snöar ute?


ps, jag e fortfarande less på min katt som löper!                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0