Vem fan har kastat en "spell" på mig??

Kan ju inte direkt påstå att förra veckan var en "hit"
först och främst så fick jag mindre lön än jag räknat med så,
mycket räkningar hamnar efter till slutet på den här månaden,
sen fick jag ont i njuren och trodde det var nåt övergående,

men efter 3 dar hade smärtan ökat avsevärt så jag
fick ringa suv (sjukvårdsupplysningen) och ficken tid på torvalla hc
när jag väl var där så minskade smärtan bara av att komma dit
men jag fick ta urinprov och läkaren bankade och hade sig på min rygg
dock lite väl stressat, kändes inte riktigt som han hade tid. men han misstänkte
att det kunde vara njursten, sen fick jag gå hem.

Kände mig bättre på kvällen, kommer hem och upptäcker att datorn
lägger ner, provade starta en igen och den funkade i ca 2 min sen dog den igen.
Nätagget har mest troligt sagt upp sig.... kuuuul
provade koppla in nätet på barnens dator,
men det gick ju som inge bra det heller.

Åkte iväg och jobbade på fredag, kände att det värkte i njuren
men det var en ganska lugn smärta fast den var ihållande hela tiden utan uppehåll
och efter lunch ökade den så kraftigt att jag började må dåligt
och fick svårt att andas, höll ut på jobbet tills kl 15 då åkte jag återigen
till torvalla hc efter ett nytt samtal med suv
jag fick en annan läkare som gjorde mer nogranna kontroller sen dunkade
hon mig över magen och det smärtade till där så fick jag remiss till akuten...
väl där så fick jag sitta och vänta i 8timmar!!

Tillslut blev det min tur och läkaren där sa att det antingen var gallsten eller njursten
och jag fick en kramplösande spruta i skinkan (FYYYFAAN vad ont den gjorde)
och efter ca 10 min så släppte smärtan i njuren och läkaren konstaterade
att det mest troligt är njursten, så om 3 veckor ska jag åka till sjukhuset och röntga
dagen efter skulle jag egentligen jobbat,
men äkaren tyckte att jag skulle
ta det lugnt en dag och känna efter så det inte gjorde ont, fick desutom spasmofen utskrivet
jobbade på söndagen med endast småkänningar i njuren
försökte flera ggr i helgen att få till nätet på barnens burk, igår först fick jag till det efter en hel
helgs svärande och irritation.

Så nu kommer vi till klagomålslistan:

Bilen går inte igenom besiktningen pga för högt Hcvärde
motorcykeln har nåt fel som för att den inte startar när den är kall
Datorn är trasig
Njuren funkar inte som den ska
och  ekonomin kärvar

finns det nåt positivt då??
jo i veckan var jag ute med barnen och hunden på skogspromenad
vi plockade blåbär och stojjade på i skogen och hade det mysigt
och efter det så gick vi in i värmen och drack varmt te =)
ville lägga in bilder från promenaden, men bluetoothen funkar inte på
den här datorn (suck)

aja slutklagat för idag
hade

(ps, Grattis till en vän som fixade sitt Mckort idag)


Kommentarer
Postat av: inging

en grej till som va positivt...du fick god mat igår :)

2008-09-09 @ 10:53:20
Postat av: camilla

Oj då lille vän! Du har det inte lätt du. Hoppas det blir bra tillslut iaf !! Lyckan är säkert med dej nästa vecka!

Kram C.

2008-09-24 @ 18:27:55
URL: http://minflur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0