Semester

Idag har jag haft en helt suverän dag med farsan och Kevin och River.
Vi åkte kl 9,30 till badhuset i östersund,
nä vi kom dit så var det jäkligt kallt i bassängerna, så barnen var lite skeptiska till en början
framförallt River, han duschar ju nästan lika varmt som mig =)
i barnpoolen var det ju dock varmare, Kevin tog på sig flytkuddar och
försökte simma och River var inte riktigt sugen på att bada till en början, men det lossnade fort
sen var de som små fiskar i vattnet,

Den nya avdelning provade vi efter det, de har gjort det riktigt bra för mindre barn,
det fanns små vattenrutchkanor och perfekt temperatur i vattnet,
och väldigt mycket för barnen att peta titta och prova.

De nya vattenrutchkanorna är ju att rekommendera,
iaf den som man får åka med gummiringar i,
den blev snabbt uppskattad av barnen,
det negativa med den banan är att kön är riktigt lång.

Jag och kevin skulle åka turbobanan och det slutade i en olycka,
i sista svängen så svängde det så hastigt att Kevin slog i pannan i banväggen
och det resulterade i att jag parerade hans huvud med näsbenet,
det svartnade ganska bra för mig och Kevin blev ledsen

Men det gick bra för oss båda, Kevin har lite ont i pannan,
men ingen bula.
Min näsa ilar när jag petar på den, så jag vet inte om det ev kan vara en spricka
Kl 16,30 var det dax att packa ihop och fara därifrån.

Åkte till Mc Donalds och åt lite skräpmat och mådde mycket gott,
När vi kom hem så vill barnen vara ute och leka med sina vänner
och berätta om dagens bravader.
nu sover de gott, och de somnade utmatta men nöjda.
Det enda jag ångrar med denna dag är att jag inte
hade med mig min digitalkamera och tog kort på allt det roliga.

Jag är riktigt supernöjd över den här dagen och det är även barnen
och de ska ha en STOOR eloge för hur duktiga de har varit idag
Och tack till pappa som ställde upp som sällskap =)

Och imorgon ska vi hitta på en sak som barnen oxå kommer bli glada över,
 men det är en hemlis, än så länge


Har ju inget bild från badet, fick bli en gammal


Kommentarer
Postat av: linda w

var det dyrt på badhuset? vad kostade det?



söt bild =) på barnen alltså haha...

2008-07-22 @ 20:00:16
URL: http://wermelino.blogspot.com
Postat av: anki salomonsson

mysigt =) hörde ett rykte att du skaffat moppe hahhahaha vill ju se litte bilder då =)

2008-07-23 @ 22:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0